20100422

Hej världen!

Idag har jag fått lite extra styrka, eller förhoppningar.

Jag har länge velat söka till Sundsvalls konstskola, och jag tänkte nog faktiskt göra det till hösten. Utbildningen kostar 6000, det kanske jag klarar av att spara till. Jag kan inte ta någon CSN, så jag hoppas att jag kommer in på fortsättnings året. Det gör jag OM de godkänner mina eftergymnasiala år i konst. jag räknar in den kursen jag läser nu samt bildpedagogik A och B. För där kan man schemalägga sin egen tid, om jag förstått rätt, och på så vis kommer jag kunna jobba också. Tänk om det skulle gå. Tänk. Att få gå i en riktig klass, klara av det ekonomisk och träffa andra människor som intresserar sej för samma saker som jag.

Jag har sån panik.
Om vad jag ska göra efter sommaren.
Jag kommer antagligen inte få jobba på förskolan som är på nu, mer än strövik, men det håller inte att förlita sej på. Jag får inte ta CSN så jag kan inte plugga något som är reguljärt. Men tänkte jag jobba så kan jag inte jobba i september för jag ska gå upp med examensarbetet, och inte två veckor in i oktober för då ska jag på den efterlängtade Paris-resan med farfar. Det är ju inget jobb som vill ha mej då, om jag säger i sommar.. "hej, jag söker jobb hos Er och jag kan börja den 17 oktober".

Vad hade ni gjort? Jag känner mej hopplös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar