20100308

en sak jag inte erkänt

ni vet, jag sa att jag skulle på arbetsintervju i Birsta på McDonalds där? jag frågade när jag pratade med han som ringde vilket McDonalds det var. han tyckte att jag var korkad och sa 'ja.. där på Birsta'. oj tänkte jag, det var nog självklart att det var där inne i köpcentrat.

som sagt, jag åkte dit. och var skitnervös, eftersom jag aldrig varit på en jobbintervju förut. jag väntar och väntar i salongen men ingen dyker upp. en halvtimme gick och tillslut tar jag mej mod och ringer snubben som ringde mej. som jag gissar bara var en anställd för han hade ingen aning om vem jag var när jag ringde. han snäste till igen och sa 'ja, men har du gått fram till kassan då?!'. nej det hade jag ju inte så det fick jag snällt göra. stod i kö i en kvart tills jag kom fram till en medelålders kvinna som stirrade på mej och sa 'nej, vi har ingen som heter *** här, så du har nog gått till fel McDonalds'.

jag skämdes ögona ur mej och åkte hem. aldrig att jag sätter min fot på de McDonaldset i Birsta igen. på något av dem. de kan känna igen mej från kortet i cv:et.

iaf. nu till sak.
jag satt och målade en toalettmöbel nyss och så ringde mobilen. då var det McDonalds vid järnvägsstationen som ringde och ville ha mej på intervju imorgon. jag tackade i panik ja till detta, men kommer nog vara röd i ansiktet under hela intervjun. men jag är lite stolt, jag sökte inget jobb nu. de hittade mej på deras hemsida. hihi! och de har dessutom ringt innan idag, för jag hade ett missat samtal.

allt för att peppa mej själv. jag vill inte ens jobba på McDonalds.

1 kommentar: