20100310

Eva Carina Kentner



idag är det en märklig dag. idag övergår jag till att mitt liv är mer utan mamma än med mamma. idag för 12 år sedan, samma år som jag var 12, gick mamma bort. det är en konstig känsla, jag känner mej inte ledsen på samma sätt längre. nu är det en konstig känsla som finns där, som om det var ett annat liv som jag hade då hon fanns. det går inte att sätta fingret på, ibland saknar jag det och ibland inte. jag tycker att mitt liv ordnade sej till det bästa i slutändan. och jag älskar alla i min närhet och alla i min familj.

min tradition i Härnösand var att gå till kyrkan och tända ett ljus, bara för att ha en plats att gå till. och vännerna brukade följa med. nu känns det alldeles fel att leta upp kyrkan här i Sundsvall, dels för att jag aldrig satt min fot där, dels för att vännerna inte är med och dels för att både jag och Marcus har gått ur Svenska Kyrkan. det blir att jag tänder alla ljus i lägenheten ikväll istället. och tänker tillbaka lite. det brukar vara den bästa medicinen.

1 kommentar:

  1. Jag förstår inte var tiden blivit av sen hon lämnade oss...känns som det var i ett annat liv på något sätt,,o så är det väl också.
    Saknar dig så mycket Ida men jag tror att du har det bra långt där borta.
    Kram Pappa.

    SvaraRadera