20100304

men när vi kom hem..



som känt tog jag och Marcus två dagars ledigt för detta, vilket i sin tur innebar att katterna var hos svärmor och svärfar. igår när vi styrde kosan söderut till Sundsvall längtade vi så mycket in till lägenheten så det var inte klokt. och jag ville se ett tvprogram och var jättekissis. efter att ha stött på en kvinna vid entrén packade vi hissen full av nyinhandlade saker, två katter som sitter i samma bur, resväskor och vanliga väskor. jag åker upp, Marcus parkerar bilen. allt för att det skulle gå så snabbt som möjligt.

till min stora förvåning passade inte min nyckel i lägenhetslåset. konstigt. vi hade skrivit på ett papper som vi tyckte nämnde att de skulle sätta in porttelefonstjofräs i lägenheten, med en liten läsmiss med 'lägenhetscylindrar' tis-ons v. 9. WHAT?! de hade bytt lås till vår lägenhet, utan att vi hämtat ut nycklar men ändå skrivit på papper? ingenting stämde.

där stod vi.
katter i bur, jag var toalettbenägen och tvsugen. vi ringde glatt joursnubben som dumförklarade oss och vi var 500 spänn fattigare.

idag ringde jag två samtal, så innan nio har vi tre nycklar, tre brickor till porttelefon och tvättbokning samt telefonnummer inlämnat till porttelefonsfixarna. gud så fel allt kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar