20100324



Ja, nu har jag bestämt mej. klarade jag av att sluta röka och sluta snusa klarar jag av att gå ner 10kg i vikt. ja, sedan i somras, har jag gått upp dessa kilon, det är inte klokt! jädra köksrenovering och avbjöjning av nikotin. det är svårare än man tror! jag fick en fetisch för att baka bullar. vågar inte sätta igång med det igen, vill inte gå upp mer nu. men jag är enormt duktig på det, och det blir enormt gott. klicka här! för att komma in på sidan med olika recept och lite fakta.

det var inte en full GI-gå ner mycket i vikt-metod, men det ändrar absolut mina och Marcus matvanor. inte mer Max eller Sibylla nu, nu ska jag bli hemmamor i köket. Marcus har annars tagit över i köket då jag fick en svacka i idéerna. men nu, nu får vi snart pengar, nu är det dags att inhandla nytt i kylen! låt mej bli smärt! och Marcus mini-kalaskula ska bort!

en fråga bara.. hur gör man när man ska äta lunch på jobbet? där maten serveras?

3 kommentarer:

  1. Intressant tajming... jag har precis fått hem en bok om gi-mat och är övertygad om att det borde funka på mina 10kg också. De sista kilona upp till 10 kom tillbaka med besked så nu måste en handlingsplan snart ta form. Jag kommer ju inte i några kläder längre!!

    gi-maten ser ju dessutom fantastiskt god ut!

    På jobbet får du ta med mat eller välja bort det som inte är gi, kan det funka?

    lycka till!

    kram

    SvaraRadera
  2. Googla på Annica Dahlqvist, hon e superbra o har bra recept o ideér... Low Carb High Fat... Äta massor av fet mat, nada kolhydrater, ingen frukt, mycker grönsaker:) It Works!

    SvaraRadera
  3. Ofta kan du ju äta det som serveras bara att du inte tar pasta/ris/potatis till utan massor med sallad istället. Det funkar! :) Jag försöker ju också äta lite GI och jag fick ett tips häromdagen av en kvinna. Hon sa att hon lagar det hon brukar (tex köttfärssås eller korvstroganoff) men intället för kolhydraterna till så rev hon vitkål, vilket jag gör också numera, och det funkar jättebra och det är jättegott! :)

    SvaraRadera