20100324



Visst ser det gott ut? min första middag mot -10kg! om det är helt GI vet jag inte, jag har inte lärt mej allt än. men såg nu att jag ska ta lärdom av Anna. Anna, du kanske kan förklara bättre om vad man inte ska äta? jag googlar och googlar men jag tycker det är luddigt. eller är det någon annan som kan hjälpa mej?

här kommer iaf mitt recept, jag är dömätt och Marcus också. så det ska man inte oroa sej över.

2dl bulgur
4dl vatten
1 riven morot
1/2 rödlök
100g körsbärstomater
1 dl persilja
200g räkor
100g rucolasallad
fetaost
skalade solrosfrön

dressing
1msk olivolja
1msk vatten
2msk balsamvinäger

och min absoluta favvo till all mat, mitt 'snacks' ångkokt broccoli med lite salt på. mycket lätt att göra i micron!

koka upp vattnet, lägg bulguren i en skål. häll det klara vattnet ovanpå och låt stå med lock i 10min. blanda samman resten av salladen och mixa ihop dressingen. häll den sedan över bulgurn och till sist blandar du samman allt utom broccolin. den låter du ha bredvid. DELICIOUS!

2 kommentarer:

  1. http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    kolla denna, det är raka rör om vad som ska ätas och inte =)

    nu kör vi!

    SvaraRadera
  2. det lät sjukt gott! jag tror däremot aldrig att jag skulle få i micke det.. han är ju emot allt som har med fisk och skaldjur förutom kräftor :P
    hur har du det nästa vecka? är du hemma nåt?
    kram

    SvaraRadera